Ζευγάρια σε Καραντίνα: Όνειρο ή Εφιάλτης;

«Η καθημερινότητα απορροφά τη μεταξύ μας σχέση», «Δεν έχουμε χρόνο να συζητήσουμε», «Δεν επικοινωνούμε» αποτελούν κάποιες από τις φράσεις που ακούγονται όταν τα ζευγάρια έρχονται για θεραπεία. Εν καιρώ κορονοϊού οι φράσεις αυτές έχουν αλλάξει, όπως «Δεν έχω χρόνο για τον εαυτό μου.», «Δεν αντέχω να είμαι όλη την ώρα μαζί του/της», «Δεν έχουμε τι να συζητήσουμε.».Περισσότερα »Ζευγάρια σε Καραντίνα: Όνειρο ή Εφιάλτης;

Photo by Inzmam Khan from Pexels

A systematic review of how stress affects the academic performance of high school students

Abstract

School can constitute a very stressful environment for adolescents. The constant demands and the need to succeed create a vicious circle of distress. The number of studies and interventions during adolescence are increased. The observational surveys are conducted in school environments; consequently, the sample is more under control and more reliable. We systematically reviewed the literature on academic performance and stress and found that there is evidence which prove the correlation between them. The percentage of studies in age range 12-18 is insufficient, so the need of further study is compulsory.Περισσότερα »A systematic review of how stress affects the academic performance of high school students

Φωτογραφία από την Daria Shevtsova στο Pexels

A pilot intervention management program for students of secondary education

Introduction

Puberty constitutes a crucial period which foresees future health problems but is also open to interventions and changes. It is characterized by physical and psychosocial changes, which are affected by genetic, hormonal and environmental factors (Chulani VL, 2014).Περισσότερα »A pilot intervention management program for students of secondary education