Η Αλεξάνδρα Κουράκου σπούδασε στο τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Κατέχει Μεταπτυχιακό τίτλο στην «Επιστήμη του Στρες και Προαγωγή της Υγείας» της Ιατρικής Αθηνών. Διαφραγματική Αναπνοή, Καθοδηγούμενος Οραματισμός, Προοδευτική Μυϊκή Χαλάρωση, Αυτογενής Εκπαίδευση, Mindfulness συνιστούν ορισμένες από τις επιστημονικά τεκμηριωμένες τεχνικές που προσαρμόζονται στις ανάγκες του συμβουλευόμενου – θεραπευόμενου συμβάλλοντας στη μείωση και στην καλύτερη διαχείριση του άγχους.
Εξειδικεύεται στην Οικογενειακή – Συστημική Ψυχοθεραπεία και Συμβουλευτική από το Κέντρο Εφαρμοσμένης Ψυχοθεραπείας και Συμβουλευτικής.
Έχει ολοκληρώσει το Μετεκπαιδευτικό Σεμινάριο στην Κλινική Ψυχοπαθολογία, «Παναγιώτης Ουλής», στο Αιγινήτειο Νοσοκομείο.
Είναι πιστοποιημένη θεραπεύτρια ζεύγους και επίσημο μέλος του EFT Greek Network. Εκπαιδεύτηκε στο μοντέλο της Sue Johnson, Emotionally Focused Therapy, στο Αθηναϊκό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου (ΑΚΜΑ). Θεωρείται μία από τις πιο αποτελεσματικές θεραπείες για τα ζευγάρια καθώς ενισχύει τη συναισθηματική σύνδεση και τον δεσμό των ατόμων.
Φέρει πιστοποίηση στο Emotionally Focused Individual Therapy (EFIT) από τη Lorrie Brubacher στο Αθηναϊκό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου (ΑΚΜΑ). Η τεχνική αυτή εστιάζει στην έκφραση των συναισθημάτων του ατόμου.
Έχει εξειδικευτεί στην τεχνική «ενσυνειδητότητας», Mindfulness, στο Δέντρο της Θεραπείας σε συνεργασία με το τμήμα “Social Sciences” του Oxford University. Η τεχνική Μindfulness συμβάλλει στην εστίαση στο παρόν, στην ενίσχυση του αυτοελέγχου, του αισθήματος ευγνωμοσύνης και αποδοχής, στη μείωση του άγχους και ενισχύει την φροντίδα εαυτού.
Έχει εκπονήσει έρευνα στο Ιδιωτικό Γυμνάσιο – Λύκειο «Ώθηση» στο πώς μπορούν οι μαθητές Γυμνασίου να διαχειριστούν το άγχος τους και είναι συγγραφέας του άρθρου «Διαχείριση στρες σε μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» . Μέσω εκμάθησης τεχνικών διαχείρισης στρες παρατηρήθηκαν βελτιώσεις στην αυτοεκτίμηση, στις διαπροσωπικές σχέσεις και στην ακαδημαϊκή επίδοση. Βελτιώθηκαν οι βαθμοί και η ανταπόκριση των μαθητών στις εξετάσεις.
Επιπροσθέτως, έχει σταθμίσει στα ελληνικά το ερωτηματολόγιο “Rosenberg Self-esteem Scale” σε ηλικίες από 12-18 ετών.
Αποτέλεσε επιστημονικός συνεργάτης και συγγραφέας στην έρευνα «Καθηγητές -Σύμβουλοι: Ενθαρρύνοντας την Προσωπική Ευημερία και την Ακαδημαϊκή Επιτυχία των Εφήβων», στο Ιδιωτικό Γυμνάσιο – Λύκειο «Ώθηση» όπου και συμμετείχε στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας -Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής Μακεδονίας.
Τέλος, αποτέλεσε επιστημονικός συνεργάτης σε παρεμβατικά προγράμματα διαχείρισης στρες σε εργασιακό περιβάλλον στην εταιρεία Nokia Hellas, σε άτομα με δυσκολίες ύπνου στο Αττικό Νοσοκομείο και στην εκμάθηση της «Πυθαγορείου Αυτογνωσίας» στην Ιατρική Αθηνών.
Αποτέλεσε επιστημονικός συνεργάτης σε έρευνες που εκπονήθηκαν από την Ιατρική Αθηνών από το 2015 – 2017, χορήγηση ψυχομετρικών εργαλείων, συνεντεύξεις αξιολόγησης ψυχικής κατάστασης και εκμάθηση τεχνικών διαχείρισης στρες.
Εργάστηκε ως εξωτερικός συνεργάτης στο Ιδιωτικό Γυμνάσιο -Λύκειο «Ώθηση» από το 2016-2018. Παρείχε συμβουλευτική υποστήριξη σε εφήβους 12-18 ετών. Πραγματοποιούνταν ομαδικές και ατομικές συνεδρίες συμβουλευτικής και εκμάθηση διαχείρισης άγχους.
Είναι εθελόντρια στη ΜΚΟ «Μαζί για το παιδί» όπου παρέχει συμβουλευτική γονέων.
Εργάζεται ως συστημική σύμβουλος – ψυχοθεραπεύτρια και θεραπεύτρια ζεύγους.